torsdag, november 16, 2006

Årets julklapp

Ljudboken blev årets julklapp. Det hade jag inte väntat mig riktigt, känns inte så särskilt nytt. Men hur som helst så laddar jag själv gärna ner en bok i Mp3n, perfekt sällskap när man är ute och traskar. Hur viktigt är det vem som läser in boken tycker ni?
Här är några tips på ljudböcker inlästa av mina favoritröster:
Alkemisten av Paulo Coelho, läser gör Stefan Sauk
Box 21 av Roslund och Hellström, läser gör Shanti Roney (gör sig väldigt väl till hårdkokta deckare, min absoluta favoritröst!)
Mio min Mio av Astrid Lindgren, läser gör Astrid Lindgren (såklart!)
Å andra sidan av Marian Keyes, läser gör Rachel Molin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är superviktigt vem som läser!!
Jag jobbar med barnböcker och hörde senast i förrgår Viveca Lärn läsa en av sina böcker, en bok som jag verkligen verkligen gillar (En ettas dagbok). Men det funkade inte alls med hennes röst.

Anonym sa...

Ljudböcker suger stort. Årets julklapp borde ha varit mp3..

Anonym sa...

Några andra bra talböcker:
Harry Potter-serien, med Krister Henriksson som läser. Han är fantastiskt duktig på att leverera känsla.